Fan sillabusi
“INFORMATIKA O’QITISH METODIKASI”
FAN SILLABUSI
Bilim sohasi: |
100000 – Ta’lim |
Ta’lim sohasi: |
110000 – Ta’lim |
Ta’lim yoʻnalishi: |
5110100 – Matematika va informatika |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Fan maqsadi (FM) |
|
FM1 |
bo’lajak informatika o’qituvchilarini Informatika fanlarini o’qitish, kasbiy faoliyatlarida zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalarini qo’llash, informatikadan turli shakldagi sinf, sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish va o’tkazishga tayyorlash, ta’lim-tarbiya sohasini axborotlashtirish yo’llari va istiqbollari haqidagi tassavvurlarini rivojlashtirish va chuqurlashtirish, informatika o’qituvchisining kasbiy sohasida egallashi lozim bo’lgan bilim, ko’nikma va makalalarni shaklantirishdan iborat. |
Fanni o‘zlashtirish uchun zarur boshlang‘ich bilimlar |
|
1. |
Pedagogika |
2. |
Psixologiya |
3. |
Informatika |
4. |
Algoritmlash va dasturlash tillari |
Ta’lim natijalari (TN) |
|
|
Bilimlar jihatidan: |
TN1 |
Informatika va axborot texnologiyalarining ta’lim tizimida tutgan o’rni va roli, informatika o’qitish metodikasining pedagogika, psixologiya fanlari bilan bog’liqligi, informatika o’qitish metodikasi tarixi, informatika o’qitishning zamonaviy usul va vositalari, informatikaga oid internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalarga asoslangan tarmoq ta’lim resurslari, darsliklar, o’quv-uslubiy qo’llanmalarning xususiyatlari to’g’risida tasavvurga ega bo’lishi;
|
TN2 |
Informatika o’qitish metodikasining boshqa fanlar bilan integrasiyasi, informatikani o’qitishning zamonaviy shakl, usul, vositalari, ularning nazariy asoslari, umumiy o’rta ta’lim va o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limida informatikani o’qitishning maqsadi, mazmuni va vazifalari, informatikani o’qitishning didaktik tamoyillari, informatika va axborot texnologiyalarini o’qitishda uning qismlari va boblariga xos xususiyatlari, informatikadan darsdan tashqari ishlarni tashkil etish va o’tkazish, internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalardan foydalanish bilishi va ulardan foydalana olishi;
|
|
Ko‘nikmalar jihatidan: |
TN3 |
Informatika o’qitishda zamonaviy usul va vositalarini qo’llay olish, informatika o’qitishda ilg’or metodik tajribalarni umumlashtira olish. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari bo’yicha mustaqil ta’lim olishga o’quvchilarni yo’llash |
TN4 |
Informatikani o’qitishda o’quvchilarda axboriy madaniyatni shakllantirish va rivojlantirish |
TN5 |
Informatikadan o’quvchilar bilimini baholay olish, informatika darslari hamda tarbiyaviy ishlar bo’yicha talab qilingan barcha hujjatlarni yuritish. |
TN6 |
Informatika va axborot texnologiyalari darslarini rejalashtirish, informatikani o’qitishda internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalaridan foydalanish |
TN7 |
Informatika va axborot texnologiyalarining ta’lim tizimida tutgan o’rni va roli, informatika o’qitish metodikasining pedagogika, psixologiya fanlari bilan bog’liqligi, informatika o’qitish metodikasi tarixi, informatika o’qitishning zamonaviy usul va vositalari, informatikaga oid internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalarga asoslangan tarmoq ta’lim resurslari, darsliklar, o’quv-uslubiy qo’llanmalarning xususiyatlari to’g’risida tasavvurga ega bo’lishi;
|
Fan mazmuni |
|
Mashg‘ulotlar shakli: ma’ruza (M) |
|
|
Informatika o’qitish metodikasi fan sifatida. |
|
Informatika yo’nalishidagi fanlarini o’qitishda didaktik tamoyillar. |
|
Uzluksiz tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanlarining mazmuni. |
|
O’rta maxsus kasb-hunar ta’limida Informatika va axborot texnologiyalari fanining mazmuni |
|
Uzluksiz ta’lim tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning o’quv-metodik ta’minoti. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda pedagogik dasturiy vositalardan foydalanish. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning maqsadi va vazifalari. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish shakllari. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish uslublari. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan nazorat qilish va baholash usullari. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish natijalarini nazorat qilishning metodlari, shakli va turlari. |
|
Xalqaro baholash tadqiqotlari va uning mazmun-mohiyati. |
Mashg‘ulotlar shakli: amaliy mashg‘ulot (A) |
|
|
O’quv jarayonini tashkil etish va didaktik tamoyillar. |
|
Informatika o’qitish metodikasi fani va uni o’qitish tendensiyalari. |
|
Uzluksiz tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanlarining mazmunini tahlil qilish. |
|
Pedagogik dasturiy vositalar yordamida bilimini nazorat qiluvchi vositalar yaratish (Assisment). |
|
Zamonaviy interaktiv texnologiyalar (elektron doska) bilan ishlash. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda pedagogik dasturiy vositalardan foydalanish. |
Mashg‘ulotlar shakli: laboratoriya mashg‘uloti (L) |
|
|
Fanlarni o‘qitishda pedagogik dasturiy vositalar yordamida interaktiv vositalar yaratish. (2 soat) |
|
Zamonaviy interaktiv texnologiyalar(elektron doska) bilan ishlash.Elektron doska yordamida amaliy-laboratoriya mashg‘ulotlarini o‘tkazish. (2 soat) |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanlaridan darsdan tashqari ishini tashkillashtirish. (2 soat) |
|
Informatika muvzulari bo‘yicha xar bir darsni rejalashtirish. Informatikadan dars taxlili. (2 soat) |
|
Uzluksiz ta’lim tizimida Informatika va axborot texnologiyalarini fanlarini bo‘yicha ma’ruza mashg‘ulotlari uchun didaktik materiallar tayyorlash.(2 soat) |
|
Test sinovlarini kompyuterda utkazish metodlari |
|
Informatikani boshlangich ta'limda o‘rgatish muommalari |
|
Umumta'lim maktablarida informatikani va XT ni uqitish metodlari |
|
O‘quv jarayonida yangi axborot texnologiyalaridan foydalanish metodlari |
|
Informatika fanidan kechalar va viktorinalar utkazish metodlari |
Mashg‘ulotlar shakli: seminar mashg‘uloti (S) |
|
S1. |
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan amaliy ishlarni tayyorlash. |
S2. |
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan laboratoriya ishlarini tayyorlash. |
S3. |
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mashq qildiruvchi (trenajyorli) didaktik vositalar yaratish. |
S4. |
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan interaktiv metodlar asosida dars ishlanmalari yaratish. |
S5. |
5-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash. |
S6. |
6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash. |
S7. |
7-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash. |
S8. |
8-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash. |
S9. |
9-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash. |
S10. |
10-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash. |
Mustaqil ta’lim (MT) |
|
|
Fanlarni o’qitish metodikasi tarixi. |
|
O’qitishning didaktik tamoyillarini yaratish g’oyalari. |
|
O’quv-metodik ta’minotga oid materiallar bilan tanishish. |
|
O’qitishning dasturiy ta’minotiga oid materiallar bilan tanishish. |
|
Zamonaviy o’qitish shakllari va uslublari. |
|
Nazorat qilish va baholashning zamonaviy usullari. |
|
O’qitishning zamonaviy vositalariga qo’yiladigan talablar. |
|
O’quv mashg’ulotlarini tashkil etish va o’tkazishga zamonaviy yondashuvlar. |
|
Darsdan tashqari mashg’ulotlarni o’tkazish ssenariylari bilan tanishish. |
|
O’qitishning me’yoriy hujjatlari bilan tanishish. |
|
O’quv jarayonini rejalashtirishga nisbatan yondashuvlar. |
|
Zamonaviy dars va dars tahlilini o’tkazishga nisbatan yondashuvlar. |
|
Informatika o’qitish metodikasi fan sifatida tarixi. |
|
Axborotli jarayonlar bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Kompyuter bilan tanishuv bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Matn va grafik muharrirlari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Matn bilan ishlash dasturlari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Internetda ishlash asoslari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Axborot bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Web-sahifa bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Taqdimot slaydlarini yaratish bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Zamonaviy kompyuterlar bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Dasturiy ta’minot bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Elektron jadvallar bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Algoritmlash asoslari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Dasturlash asoslari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Vizual dasturlash tilida loyihalash bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Ma’lumotlar bazasi bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Kompyuter grafikasi bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Web-dizayn asoslari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Axborot tizimlari xavfsizligi bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Dasturlash tillari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Axborot texnologiyalari bo’limini o’qitish metodikasi. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan darsdan tashqari mashg’ulotlarni tashkil etish metodikasi. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan to’garaklarni tashkil etish metodikasi. |
|
Zamonaviy o’qituvchi portfoliosini o’rganish va tahlil qilish. |
|
O’qituvchi portfoliosini yaratish usullari va vositalari. |
|
O’quv-tarbiya ishlarini tashkil etishda internetdan foydalanish. |
|
Informatika xonasida boshqa fanlardan o’qitishni tashkil etish. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanlaridan olimpiada masalalari |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini fan ichidagi integrasiyasi |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini fanlararo integrasiyasi. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan vebinar darslarni tashkil etish. |
|
Masofaviy ta’limning metodik ta’minoti. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanidan fan oyliklarini tashkil etish. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda axborot savodxonligining o’rni. |
|
Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda mediasavodxonligining o’rni. |
|
Videokonferensiyani tashkil qilish va undan foydalanish. |
|
Virtual dasturlar va ulardan foydalanish. |
|
O’quv jarayonida mobil ilovalardan foydalanish. |
|
AKTga oid meyoriy-huquqiy xujjatlar va ulardan foydalanish. |
|
Moodle tizimida fanga oid on-line kurslarni tashkil etish. |
MUSTAQIL TA`LIM
Mustaqil ta`lim mazkur kurs mazmunini toʻliq qamrab olishga qaratilgan bo‘lib, nazariy egallangan bilimlarni kengaytirish, talabalarning mustaqil oʻqish faoliyatini yoʻlga qoʻyishga asoslangan.
Mustaqil ish topshiriqlari o‘quv loyihasi, taqdimot, keys-stadi, masala yechish, axborot izlash, dayjest, kollokvium, esse, maqola, referat va boshq. ko‘rinishlarda bajariladi.
Mustaqil ish topshiriqlarining soni fannining xususiyatidan kelib chiqib, bitta fan (modul) bo‘yicha 3 tadan kam bo‘lmasligi lozim.
Mustaqil ish topshiriqlari joriy va oraliq nazorat uchun ajratilgan ballning 60 foizini tashkil qiladi.
Talaba semestr yakuniga qadar mustaqil ish topshiriqlarini bajarishi zarur va buning uchun 30 ball beriladi.
ORALIQ NAZORAT O‘TKAZILISH TARTIBI
Oraliq nazorat semestr davomida fanning o‘quv dasturining tegishli moduli tugagandan keyin talabaning bilim va amaliy ko‘nikmalarini baholash maqsadida o‘quv mashg‘ulotlari davomida o‘tkaziladi.
Oraliq nazorat mazkur fan doirasida 2 marta test ko‘rinishida o‘tkaziladi. Oraliq nazorat savollari fan mavzularini qamrab oladi.
Oraliq nazorat ballari nazorat o‘tkazilgan kunning o‘zida elektron tizimga kiritilishi shart.
Oraliq nazorat jadvali Registrator ofisi tomonidan yaratiladi.
ORALIQ NAZORAT SAVOLLARI
№ |
Savol |
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining mazmuni |
|
|
Informatikadan o‘quv mashg‘ulotlari va ularni olib borishni rejalashtirish |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining maqsadi va vazifalari |
|
Informatika fanidan o‘quv mashg‘ulotlari mazmuni |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining umumiy uslublari |
|
Informatika fanidan o‘quv mashg‘ulotlari turlari va ularning mazmuni |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining xususiy uslublari |
|
Nazariy mashg‘ulotlar va ularning ahamiyati |
|
Informatika fanidan ta'lim berish bosqichlari |
|
Amaliy mashg‘ulotlar va ularning mazmuni |
|
O‘rta ta'lim maktablarida informatika fanining mazmuni |
|
Laboratoriya mashg‘ulotlari va ularning ahamiyati |
|
O‘rta maxsus ta'lim o‘quv yurtlarida informatika fanining mazmuni |
|
Informatikadan ta'lim oluvchilar bilimini nazorat qilish va baholash |
|
Oliy ta'limda informatika fanining mazmuni |
|
Informatika fanidan amaliy mashg‘ulotlarning maqsadi va vazifalari |
|
Informatika fanidan Davlat ta'lim standartlari |
|
Kompyuterda masalalar yechish bosqichlari |
|
Informatika fanidan o‘quv dasturlari va ularning mazmuni |
|
Amaliy mashg‘ulotlar o‘tishning zamonaviy usullari |
|
O‘rta ta'lim maktablarida Informatika darsligi tahlili |
|
Axborot tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi |
|
O‘zbekistonda Informatika o‘qitishning islohotlari |
|
Model va modellashtirish tushunchalarini o‘qitish metodikasi |
|
O‘zbekistonda Informatika o‘qitishning muammolari va istiqbollari |
|
Algoritm tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi |
|
Informatika kursining o‘quv – uslubiy ta'minoti |
|
Algoritmlash jarayoni va uni o‘qitishda nimalarga e'tibor berish kerak |
|
Informatika ta'limining shakllari va usullari |
|
Dastur tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi |
|
Informatika ta'limini tashkil etish |
|
Dasturlash jarayoni va uni o‘qitishda nimalarga e'tibor berish kerak |
|
Informatikadan o‘quv va ko‘rgazmali didaktik materiallar |
|
Kompyuter va undan foydalanish masalalari |
|
Kompyuter sinfi va uning jihozlanishi |
|
Kompyuterning dasturiy ta'minoti va uning tuzilishi mavzusini o‘qitish metodikasi |
|
Kompyuterdan foydalanishning texnika xavfsizligi qoidalari |
|
Operatsion tizim tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi |
|
Informatikadan o‘quv mashg‘ulotlari va ularni tashkil etish |
|
Operatsion tizim turlari va ularning imkoniyatlari |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining mazmuni |
|
Informatikadan o‘quv mashg‘ulotlari va ularni olib borishni rejalashtirish |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining maqsadi va vazifalari |
|
Informatika fanidan o‘quv mashg‘ulotlari mazmuni |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining umumiy uslublari |
|
Informatika fanidan o‘quv mashg‘ulotlari turlari va ularning mazmuni |
|
Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining xususiy uslublari |
|
Nazariy mashg‘ulotlar va ularning ahamiyati |
|
Informatika fanidan ta'lim berish bosqichlari |
|
Amaliy mashg‘ulotlar va ularning mazmuni |
YAKUNIY NAZORATNING O‘TKAZILISH TARTIBI
Yakuniy nazorat turi semestr yakunida tegishli fan bo‘yicha talabaning nazariy bilim va amaliy ko‘nikmalarini o‘zlashtirish darajasini aniqlash maqsadida o‘tkaziladi.
Yakuniy nazorat Registrator ofisi tomonidan elektron platformada yaratilgan nazorat jadvaliga asosan belgilangan vaqtda o‘tkaziladi.
Talaba tegishli fan bo‘yicha yakuniy nazorat turi o‘tkaziladigan muddatga qadar joriy nazorat, oraliq nazorat va mustaqil ta’lim topshiriqlarini topshirgan bo‘lishi shart.
Joriy nazorat, oraliq nazorat va mustaqil ta’lim topshiriqlarini topshirmagan, shuningdek ushbu topshiriqlar va nazorat turi bo‘yicha «0-29,9» ballar oralig‘ida ball olgan talaba yakuniy nazorat turiga kiritilmaydi.
Shuningdek, bir fanga ajratilgan auditoriya soatining 25 foizini va undan ortiq soatni sababsiz qoldirgan talaba ushbu fandan chetlashtirilib, yakuniy nazoratga kiritilmaydi hamda mazkur fan bo‘yicha tegishli kreditlarni o‘zlashtirmagan hisoblanadi.
Yakuniy nazorat turiga kirmagan yoki kiritilmagan, ushbu nazorat turi bo‘yicha «0-29,9» oralig‘ida ball olgan talaba akademik qarzdor hisoblanadi.
Mazkur fan bo‘yicha yakuniy nazorat test ko‘rinishida o‘tkaziladi.
Yakuni nazorat uchun 50 ball ajratilgan.
YAKUNIY NAZORAT SAVOLLARI
- Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining mazmuni.
- Informatikadan o‘quv mashg‘ulotlari va ularni olib borishni rejalashtirish.
- MS DOS operatsion tizimi va uni o‘qitish metodikasi.
- Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining maqsadi va vazifalari.
- Informatika fanidan o‘quv mashg‘ulotlari mazmuni.
- Qobiq dasturlar va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining umumiy uslublari.
- Informatika fanidan o‘quv mashg‘ulotlari turlari va ularning mazmuni.
- Windows opreatsion tizimi va uni o‘qitish metodikasi.
- Informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish metodikasi fanining xususiy uslublari.
- Nazariy mashg‘ulotlar va ularning ahamiyati.
- Amaliy dasturlar turlari, tuzilishi va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatika fanidan ta'lim berish bosqichlari.
- Amaliy mashg‘ulotlar va ularning mazmuni.
- Matn muharrirlari tushunchasi va ularni o‘qitish metodikasi.
- O‘rta ta'lim maktablarida informatika fanining mazmuni.
- Laboratoriya mashg‘ulotlari va ularning ahamiyati.
- Elektron jadval tushunchasi va ularni o‘qitish metodikasi.
- O‘rta maxsus ta'lim o‘quv yurtlarida informatika fanining mazmuni.
- Informatikadan ta'lim oluvchilar bilimini nazorat qilish va baholash.
- Kompyuter grafikasi tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- Oliy ta'limda informatika fanining mazmuni.
- Informatika fanidan amaliy mashg‘ulotlarning maqsadi va vazifalari.
- Ma'lumotlar ombori tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- Informatika fanidan Davlat ta'lim standartlari.
- Kompyuterda masalalar yechish bosqichlari.
- Kompyuterning taqdimot dasturlari va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatika fanidan o‘quv dasturlari va ularning mazmuni.
- Amaliy mashg‘ulotlar o‘tishning zamonaviy usullari.
- Informatika fanining asosiy tushunchalari va ularni o‘qitish metodikasi.
- O‘rta ta'lim maktablarida Informatika darsligi tahlili.
- Axborot tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- Chiziqli dasturlash va uni o‘qitish metodikasi.
- O‘zbekistonda Informatika o‘qitishning islohotlari.
- Model va modellashtirish tushunchalarini o‘qitish metodikasi.
- Tarmoqlanuvchi jarayonlarni dasturlash va ularni o‘qitish metodikasi.
- O‘zbekistonda Informatika o‘qitishning muammolari va istiqbollari.
- Algoritm tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- Takrorlanuvchi jarayonlarni dasturlash va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatika kursining o‘quv – uslubiy ta'minoti.
- Algoritmlash jarayoni va uni o‘qitishda nimalarga e'tibor berish kerak.
- Qism dastur tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- Informatika ta'limining shakllari va usullari.
- Dastur tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- Jadval miqdorlar va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatika ta'limini tashkil etish.
- Dasturlash jarayoni va uni o‘qitishda nimalarga e'tibor berish kerak.
- Sanoq tizimlari va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatikadan o‘quv va ko‘rgazmali didaktik materiallar.
- Kompyuter va undan foydalanish masalalari.
- Ikkilik sanoq tizimlarida arifmetik amallar bajarish va ularni o‘qitish metodikasi.
- Kompyuter sinfi va uning jihozlanishi.
- Kompyuterning dasturiy ta'minoti va uning tuzilishi mavzusini o‘qitish metodikasi.
- Sakkizlik sanoq tizimlarida arifmetik amallar bajarish va ularni o‘qitish metodikasi.
- Kompyuterdan foydalanishning texnika xavfsizligi qoidalari.
- Operatsion tizim tushunchasi va uni o‘qitish metodikasi.
- O‘n oltilik sanoq tizimlarida arifmetik amallar bajarish va ularni o‘qitish metodikasi.
- Informatikadan o‘quv mashg‘ulotlari va ularni tashkil etish.
- Operatsion tizim turlari va ularning imkoniyatlari.
- Harfiy kattaliklar tushunchasi va uni izohi.
FANDAN BAHOLASH MEZONI VA TARTIBI
Nazorat turi |
Ajratilgan jami ball |
Nazorat (topshiriq) shakli |
Ballarning taqsimlanishi |
Saralash bali |
Joriy nazorat |
30 ball |
Tizim topshiriqlari |
20 (topshiriqlar soniga bo’linadi) |
30 ball |
Talabalar faolligi (amaliy hamda laboratoriya darslaridagi) |
10 ball |
|||
Oraliq nazorat |
20 ball |
Nazorat ishi: Test |
10 ball |
|
Yakuniy nazorat |
50 ball |
Yozma ish (5 ta savol) yoki Test (25 ta savol) |
50 ball (har bir savolga 10 balldan) 50 ball (har bir savolga 2 balldan) |
30 ball |
*Izoh. Joriy va oraliq nazorat uchun ajratilgan ballning 60 % mustaqil ish topshiriqlariga ajratiladi. Mustaqil ish topshiriqlari elektron platforma orqali tizim topshiriqlari sifatida baholanadi. |
TALABALARNI BAHOLASH TARTIBI
Baholash tartibi oʻz ichiga nazoratlar turini (oraliq, joriy va yakuniy) qamrab oladi. Talabaning oʻzlashtirish darajasi quyidagi yoʻl bilan baholanadi:
Darajasi |
Ballar (foiz) |
Reyting |
|
A+ |
95 - 100 ball |
5 |
A’LO |
A |
90 - 94 ball |
4.0 |
|
B+ |
85 - 89 ball |
3.5 |
JUDA YAXSHI |
B |
80 - 84 ball |
3.0 |
|
C+ |
75 - 79 ball |
2.5 |
YAXSHI |
C |
70 - 74 ball |
2.0 |
|
D+ |
65 - 69 ball |
1.5 |
SHARTLI OʻTDI |
D |
60 - 64 ball |
1.0 |
|
F |
59 ball va undan past |
0.0 |
OʻTMADI |
TALABANING OʻZLASHTIRISHINI BAHOLASH MEZONLARI
“A+”, “A”, “B+” baho: talaba materiallarni mustaqil ravishda tez oʻzlashtiradi: xatolarga yoʻl qoʻymaydi; mashgʻulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga toʻliq va aniq javob beradi.
“B”, “C+”, “C” baho: talaba materiallarni yaxshi oʻzlashtirgan, uni mantiqiy ifoda eta oladi; mashgʻulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga toʻliq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy boʻlmagan xatolarga yoʻl qoʻyadi.
“D+”, “D” baho: asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va toʻliqlik yetishmaydi; materiqllarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yoʻl qoʻyadi; kommunikatsiya jarayonida qiyinchilik sezadi.
“F” (oʻtmadi) baho: materiallarni oʻzlashtirmagan; savollarga javob bera olmaydi; mashgʻulotlarda ishtirok etmaydi.
Talabalarni baholashda quyidagilar hisobga olinadi:
- mashgʻulotlardagi ishtiroki (davomat);
- mashgʻulotlardagi faollik va ijodkorlik;
- asosiy va qoʻshimcha oʻquv materiallarini oʻzlashtirish;
- mustaqil ta’lim boʻyicha topshiriqlarni oʻz vaqtida bajarish;
- nazoratning barcha turlarinii oʻz vaqtida bajarish.
OʻQUV ADABIYOTLARI, DARSLIK VA OʻQUV QO‘LLANMALAR
Asosiy adabiyotlar.
Adabiyot |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Qoʻshimcha adabiyotlar.
Adabiyot |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Axborot manbalari:
- www.gov.uz – O’zbekiston Respublikasi hukumat portali.
- www.lex.uz - O’zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari milliy bazasi.
- www.ziyonet.uz – Axborot ta’lim portali.
- www.edu.uz – Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi portali.
|