Fan dasturi

INFORMATIKA O’QITISh METODIKASI

FANINING O’QUV DASTURI

 

            Bilim sohasi: 100000 – Ta’lim

           Ta’lim sohasi: 110000 – Ta’lim

           Ta’lim yo’nalishi:  5110100 – Matematika va informatika

 

Fan/modul kodi

IO’M1004

O’quv yili

2023-2024

Semestr

8

Kreditlar

6

Fan/modul turi

Majburiy

Ta’lim tili

O’zbek

Haftadagi dars soatlari

6

1.

Fanning nomi

Auditoriya mashg’ulotlari (soat)

Mustaqil ta’lim (soat)

Jami yuklama

(soat)

Informatika o’qitish metodikasi

76

Ma’ruza – 24

Amaliy – 12

Labatoriya – 20

Seminar -20

104

180

2.

I. Fanning mazmuni.

Fanni o’qitishdan maqsadbo’lajak informatika o’qituvchilarini Informatika fanlarini o’qitish, kasbiy faoliyatlarida zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalarini qo’llash, informatikadan turli shakldagi sinf, sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish va o’tkazishga tayyorlash, ta’lim-tarbiya sohasini axborotlashtirish yo’llari va istiqbollari haqidagi tassavvurlarini rivojlashtirish va chuqurlashtirish, informatika o’qituvchisining kasbiy sohasida egallashi lozim bo’lgan bilim, ko’nikma va makalalarni shaklantirishdan iborat.

Fanning vazifasiinformatika va raqamli texnologiyalar fanining asosiy rivojlanish yo’nalishlari, axborot, uning turlari, xususiyatlari va o’lchov birliklari, axborotlashgan jamiyat, axboriy madaniyat, jamiyat va ta’limning axborotlashtirilishi, kompyuterlarning axboriy-mantiqiy va arifmetik asoslari, elektron hukumat, elektron raqamli imzo, elektron tijorat va raqamli texnologiyalar, virtual borliq, bulutli texnologiyalar, blokcheyn va raqamli media marketing haqida nazariy va amaliy bilimlarni, ko’nikma va malakalarni shakllantirishdan iborat.

“Informatika o’qitish metodikasi” fanining o’quv dasturi Finlyandiya va Kembridj tajribasi asosida tahlil qilingan va ishlab chiqilgan.

 

II. Asosiy nazariy qism (ma’ruza mashg’ulotlari)

II.I. Fan tarkibiga quyidagi mavzular kiradi:

1-mavzu. Informatika o’qitish metodikasi fan sifatida.

Informatika o’qitish metodikasi fani va uning tarixi. Informatika o’qitish metodikasi fanining predmeti, maqsadi va vazifalari. Informatika o’qitish metodikasi va uzluksiz ta’limi tizimidagi o’rni va roli.

2-mavzu. Informatika yo’nalishidagi fanlarini o’qitishda didaktik tamoyillar.

Informatika va axborot texnologiyalari o’qitishda didaktik tamoyillar. Didaktik tamoyillar asosida Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish metodikasi. Informatika va axborot texnologiyalari fani mazmunini didaktik tamoyillar asosida o’rganish.

3-mavzu. Uzluksiz tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanlarining mazmuni.

Uzluksiz ta’lim tizimida Informatika va axborot texnologiyalarining mazmuni va unga qo’yiladigan talablar. Umumiy o’rta ta’lim maktablarida Informatika va axborot texnologiyalari fanining mazmuni va unga qo’yiladigan talablar.

4-mavzu. O’rta maxsus kasb-hunar ta’limida Informatika va axborot texnologiyalari fanining mazmuni

O’rta maxsus kasb-hunar ta’limida Informatika va axborot texnologiyalari fani va uning tutgan o’rni. Informatika va axborot texnologiyalari fani mazmuni va unga qo’yiladigan talablar. Akademik liseylar va kasb-hunar kollejlarida Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning o’ziga xos xususiyatlari. Umumiy o’rta ta’lim maktablari, akademik lisey va kasb-hunar kollejlarda informatika va axborot texnologiyalarini o’qitishda uzviylik va uzluksizlik.

5-mavzu. Uzluksiz ta’lim tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning o’quv-metodik ta’minoti.

Informatika va axborot texnologiyalari fanining ta’minoti va uning turlari. Informatika va axborot texnologiyalari fanining o’quv-metodik ta’minoti. Uzluksiz ta’lim tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning dasturiy ta’minoti.

6-mavzu. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda pedagogik dasturiy vositalardan foydalanish.

Pedagogik dasturiy vositalar va ularning turlari, tavsifi. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda pedagogik dasturiy vositalardan foydalanish. Pedagogik dasturiy vositalar yaratish uslubiyoti.

7-mavzu. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning maqsadi va vazifalari.

Umumiy o’rta ta’lim maktablari, akademik lisey va kasb-hunar kollejlarda informatika va axborot texnolgiyalarini o’qitishning maqsadi va vazifalari.

8-mavzu. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish shakllari.

Informatika va axborot texnologiyalari fanidan o’qitish shakllaridan foydalanish, ularning o’ziga xos xususiyatlari, belgilari va funksiyalari. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishning tashkiliy shakllari.

9-mavzu. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish uslublari.

Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish uslublari. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda interaktiv uslublardan foydalanish metodikasi.

10-mavzu. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan nazorat qilish va baholash usullari.

Informatika va axborot texnologiyalari fanidan nazoratni tashkil etish usullari. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan bilimlarini nazorat qilish va baholash. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan Assisment tayyorlash metodikasi.

    11-mavzu. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitish natijalarini nazorat qilishning metodlari, shakli va turlari.  O’qitish natijalari nazoratining og’zaki metodlari. Informatika va axborot texnologiyalarini o’qitish natijalarini mazmuni, maqsadi, ahamiyati. O’qitish natijalarining og’zaki metodlari. Frontal, nazoratli, suhbat, sinov. O’quvchilarning bilim  va ko’nikmalarini eksperimental tekshirish. Yozma ishga baho qo’yish.

     12-mavzu. Xalqaro baholash tadqiqotlari va uning mazmun-mohiyati. PISA xalqaro baholash dasturi haqida asosiy tushunchalar. PISA topshiriqlari mazmuni. PISA topshiriqlarining amaliy axamiyati. Topshiriqda integrasiyani amalga oshirish. Mantiqiy-tanqidiy fikrlash asoslari. PISA xalqaro baholash dasturida aqliy faoliyat turlari. PISA xalqaro baholash dasturida “Miqdor”, “Ma’lumotlar va noaniqlilik” mazmun sohasiga oid topshiriqlar.

    

III. Amaliy mashg’ulotlar bo’yicha ko’rsatma va tavsiyalar

Amaliy mashg’ulotlar uchun quyidagi mavzular tavsiya etiladi:

  1. O’quv jarayonini tashkil etish va didaktik tamoyillar.
  2. Informatika o’qitish metodikasi fani va uni o’qitish tendensiyalari.
  3. Uzluksiz tizimida Informatika va axborot texnologiyalari fanlarining mazmunini tahlil qilish.
  4. Pedagogik dasturiy vositalar yordamida bilimini nazorat qiluvchi vositalar yaratish (Assisment).
  5. Zamonaviy interaktiv texnologiyalar (elektron doska) bilan ishlash.
  6. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda pedagogik dasturiy vositalardan foydalanish.

Amaliy mashg’ulotlar multimedia qurulmalari bilam jihozlangan auditoriyada bir akadem guruhga bir professor-o’qituvchi tomonidan o’tkazilishi zarur. Mashg’ulotlar faol va interaktiv usullar yordamida o’tilishi, mos ravishda munosib pedagogik va axborot texnologiyalar qo’llanilishi maqsadga muvofiq.

 

3.2. Laboratoriya mashg‘ulotlari uchun quyidagi mavzular tavsiya etiladi:

  1. Fanlarni o‘qitishda pedagogik dasturiy vositalar yordamida interaktiv vositalar yaratish.  (2 soat)
  2.  Zamonaviy interaktiv texnologiyalar(elektron doska) bilan    ishlash.Elektron doska yordamida amaliy-laboratoriya mashg‘ulotlarini o‘tkazish.  (2 soat)
  3. Informatika va axborot texnologiyalari fanlaridan darsdan tashqari ishini tashkillashtirish. (2 soat)
  4. Informatika muvzulari bo‘yicha xar bir darsni rejalashtirish. Informatikadan dars taxlili. (2 soat)
  5. Uzluksiz ta’lim tizimida Informatika va axborot texnologiyalarini fanlarini bo‘yicha ma’ruza mashg‘ulotlari uchun didaktik materiallar tayyorlash.(2 soat)
  6. Test sinovlarini kompyuterda utkazish metodlari
  7. Informatikani boshlangich ta'limda o‘rgatish muommalari
  8. Umumta'lim maktablarida informatikani  va XT ni uqitish metodlari
  9. O‘quv jarayonida yangi axborot texnologiyalaridan foydalanish metodlari
  10. Informatika fanidan kechalar va viktorinalar utkazish metodlari

Labaratoriya mashg’ulotlar multimedia qurulmalari bilam jihozlangan auditoriyada bir akadem guruhga ikki professor-o’qituvchi tomonidan o’tkazilishi zarur. Mashg’ulotlar faol va interaktiv usullar yordamida o’tilishi, mos ravishda munosib pedagogik va axborot texnologiyalar qo’llanilishi maqsadga muvofiq.

 

3.3. Seminar mashg’ulotlari bo’yicha ko’rsatma va tavsiyalar

Seminar mashg’ulotlari uchun quyidagi mavzular tavsiya etiladi:

  1. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan amaliy ishlarni tayyorlash.
  2. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan laboratoriya ishlarini tayyorlash.
  3. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mashq qildiruvchi (trenajyorli) didaktik vositalar yaratish.
  4. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan interaktiv metodlar asosida dars ishlanmalari yaratish.
  5. 5-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash.
  6. 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash.
  7. 7-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash.
  8. 8-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash.
  9. 9-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash.
  10. 10-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan didaktik va elektron materiallar tayyorlash.

Seminar mashg’ulotlari kompyuter va multimedia qurilmalari bilan jihozlangan auditoriyada bir akademik guruhga bir professor-o’qituvchi tomonidan o’tkazilishi zarur. Mashg’ulotlar faol va interfaktiv usullar yordamida o’tilishi, mos ravishda munosib pedagogik va axborot texnologiyalar qo’llanilishi maqsadga muvofiq.

 

IV. Mustaqil ta’lim va mustaqil ishlar

Mustaqil ta’lim uchun tavsiya etiladigan mavzular:

  1. Fanlarni o’qitish metodikasi tarixi.
  2. O’qitishning didaktik tamoyillarini yaratish g’oyalari.
  3. O’quv-metodik ta’minotga oid materiallar bilan tanishish.
  4. O’qitishning dasturiy ta’minotiga oid materiallar bilan tanishish.
  5. Zamonaviy o’qitish shakllari va uslublari.
  6. Nazorat qilish va baholashning zamonaviy usullari.
  7. O’qitishning zamonaviy vositalariga qo’yiladigan talablar.
  8. O’quv mashg’ulotlarini tashkil etish va o’tkazishga zamonaviy yondashuvlar.
  9. Darsdan tashqari mashg’ulotlarni o’tkazish ssenariylari bilan tanishish.
  10. O’qitishning me’yoriy hujjatlari bilan tanishish.
  11. O’quv jarayonini rejalashtirishga nisbatan yondashuvlar.
  12. Zamonaviy dars va dars tahlilini o’tkazishga nisbatan yondashuvlar.
  13. Informatika o’qitish metodikasi fan sifatida tarixi.
  14. Axborotli jarayonlar bo’limini o’qitish metodikasi.
  15. Kompyuter bilan tanishuv bo’limini o’qitish metodikasi.
  16. Matn va grafik muharrirlari bo’limini o’qitish metodikasi.
  17. Matn bilan ishlash dasturlari bo’limini o’qitish metodikasi.
  18. Internetda ishlash asoslari bo’limini o’qitish metodikasi.
  19. Axborot bo’limini o’qitish metodikasi.
  20. Web-sahifa bo’limini o’qitish metodikasi.
  21. Taqdimot slaydlarini yaratish bo’limini o’qitish metodikasi.
  22. Zamonaviy kompyuterlar bo’limini o’qitish metodikasi.
  23. Dasturiy ta’minot bo’limini o’qitish metodikasi.
  24. Elektron jadvallar bo’limini o’qitish metodikasi.
  25. Algoritmlash asoslari bo’limini o’qitish metodikasi.
  26. Dasturlash asoslari bo’limini o’qitish metodikasi.
  27. Vizual dasturlash tilida loyihalash bo’limini o’qitish metodikasi.
  28. Ma’lumotlar bazasi bo’limini o’qitish metodikasi.
  29. Kompyuter grafikasi bo’limini o’qitish metodikasi.
  30. Web-dizayn asoslari bo’limini o’qitish metodikasi.
  31. Axborot tizimlari xavfsizligi bo’limini o’qitish metodikasi.
  32. Dasturlash tillari bo’limini o’qitish metodikasi.
  33. Axborot texnologiyalari bo’limini o’qitish metodikasi.
  34. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan darsdan tashqari mashg’ulotlarni tashkil etish metodikasi.
  35. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan to’garaklarni tashkil etish metodikasi.
  36. Zamonaviy o’qituvchi portfoliosini o’rganish va tahlil qilish.
  37. O’qituvchi portfoliosini yaratish usullari va vositalari.
  38. O’quv-tarbiya ishlarini tashkil etishda internetdan foydalanish.
  39. Informatika xonasida boshqa fanlardan o’qitishni tashkil etish.
  40. Informatika va axborot texnologiyalari fanlaridan olimpiada masalalari
  41. Informatika va axborot texnologiyalari fanini fan ichidagi integrasiyasi
  42. Informatika va axborot texnologiyalari fanini fanlararo integrasiyasi.
  43. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan vebinar darslarni tashkil etish.
  44. Masofaviy ta’limning metodik ta’minoti.
  45. Informatika va axborot texnologiyalari fanidan fan oyliklarini tashkil etish.
  46. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda axborot savodxonligining o’rni.
  47. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o’qitishda mediasavodxonligining o’rni.

48. Videokonferensiyani tashkil qilish va undan foydalanish.

49. Virtual dasturlar va ulardan foydalanish.

50. O’quv jarayonida mobil ilovalardan foydalanish.

51. AKTga oid meyoriy-huquqiy xujjatlar va ulardan foydalanish.

52. Moodle tizimida fanga oid on-line kurslarni tashkil etish.

 

Mustaqil o’zlashtiriladigan mavzular bo’yicha talabalar tomonidan referatlar tayyorlash va uni taqdimot qilish tavsiya etiladi.

3.

V. Ta’lim natijalari (Kasbiy kompetensiyalari)

Talaba bilishi kerak:

  • informatika va axborot texnologiyalarining ta’lim tizimida tutgan o’rni va roli, informatika o’qitish metodikasining pedagogika, psixologiya fanlari bilan bog’liqligi, informatika o’qitish metodikasi tarixi, informatika o’qitishning zamonaviy usul va vositalari, informatikaga oid internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalarga asoslangan tarmoq ta’lim resurslari, darsliklar, o’quv-uslubiy qo’llanmalarning xususiyatlari to’g’risida tasavvurga ega bo’lishi;  
  • informatika o’qitish metodikasining boshqa fanlar bilan integrasiyasi, informatikani o’qitishning zamonaviy shakl, usul, vositalari, ularning nazariy asoslari, umumiy o’rta ta’lim va o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limida informatikani o’qitishning maqsadi, mazmuni va vazifalari, informatikani o’qitishning didaktik tamoyillari, informatika va axborot texnologiyalarini o’qitishda uning qismlari va boblariga xos xususiyatlari, informatikadan darsdan tashqari ishlarni tashkil etish va o’tkazish, internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalardan foydalanish bilishi va ulardan foydalana olishi;
  • informatika o’qitishda zamonaviy usul va vositalarini qo’llay olish, informatika o’qitishda ilg’or metodik tajribalarni umumlashtira olish, informatika va axborot texnologiyalari bo’yicha mustaqil ta’lim olishga o’quvchilarni yo’llash, informatikani o’qitishda o’quvchilarda axboriy madaniyatni shakllantirish va rivojlantirish, informatikadan o’quvchilar bilimini baholay olish, informatika darslari hamda tarbiyaviy ishlar bo’yicha talab qilingan barcha hujjatlarni yuritish, informatika va axborot texnologiyalari darslarini rejalashtirish, informatikani o’qitishda internet, masofaviy ta’lim va Web-texnologiyalaridan foydalanish ko’nikmalariga ega bo’lishi kerak.

4.

VI. Ta’lim texnologiyalari va metodlari:

  • ma’ruzalar;
  • interfaol keys-stadilar;
  • seminarlar (mantiqiy fikrlash, tezkor savol-javoblar);
  • guruhlarda ishlash;
  • taqdimotlar qilish;
  • individual loyihalar;
  • jamoa bo’lib ishlash va himoya qilish uchun loyihalar.

5.

VII. Kreditlarni olish uchun talablar:

Fanga oid ilmiy-nazariy tushunchalarni to’la o’zlashtirish, egallagan nazariy bilimlarni amalda qo’llash va natijalarni to’g’ri aks ettira olish, o’rganilayotgan fan doirasida mustaqil mushohada yuritish va joriy, oraliq nazorat shakllarida berilgan vazifa hamda topshiriqlarni bajarish, yakuniy nazorat bo’yicha yozma ishni topshirish.

6.

Asosiy adabiyotlar:

  1. O’.Q.Tolipov, M.Usmanboyeva. Pedagogik texnologiyalarninig tadbiqiy asoslari. O’quv qo’llanma. T.: “Fan”, 2006 y.
  2. R.Ishmuxamedov, A.Abduqodirov, A.Pardayev. Ta’limda innovasion texnologiyalar (ta’lim muassasalari pedagog o’qituvchilar uchun amaliy tavsiyalar). O’quv qo’llanma. Toshkent, “Iste’dod”, 2008 y.
  3. A.Abduqodirov, A.Xayitov, Shodiyev R. Axborot texnologiyalari. Darslik. T.: “O’zbekiston”, 2004 y.
  4. A.Sattorov. Informatika va axborot texnologiyalari. Darslik. T.:, “O’qituvchi”, 2008 y.
  5. J.G’.Yo’ldoshev, S.A.Usmonov. Pedagogik texnologiya asoslari. O’quv qo’llanma. Toshkent, “O’qituvchi”, 2004 y.
  6. Fedotova D. CASE-texnologiya. Moskva, «Izdatelskiy dom BXV», 2003 g.
  7. Soy, Margarita i dr. Sozdaniye elektronnыx uchebnikov. T.: “O’zbekiston milliy ensiklopediyasi”, 2007 g.

Qo’shimcha adabiyotlar:

  1. Mirziyoyev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz. — Toshkent: “O’zbekiston”, 2017. — 488 b.
  2. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni. O’zbekiston respublikasini yanada rivojlantirish bo’yicha harakatlar strategiyasi to’g’risida. (O’zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to’plami, 2017 y., 6-son, 70-modda).
  3.  Mirziyoyev Shavkat Miromonovich. Erkin va farovon, demokratik O’zbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz. O’zbekiston Respublikasi Prezidenti lavozimiga kirishish tantanali marosimiga bag’ishlangan Oliy Majlis palatalarining qo’shma majlisidagi nutq / Sh.M. Mirziyoyev. – Toshkent.: O’zbekiston, 2016. - 56 b.
  4.  O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 13 dekabrdagi “O’zbekiston Respublikasi davlat boshqaruviga raqamli iqtisodiyot, elektron hukumat hamda axborot tizimlarini joriy etish bo’yicha qo’shimcha chora-tadbirlar to’g’risida”gi PF-5598-son Farmoni (Qonun xujjatlari  ma’lumotlari milliy  bazasi, 13.12.2018 y., 06/18/5598/2313-son).
  5.  A.A.Abduqodirov, R.Salomova. Informatika va hisoblash texnikasi asoslari. 10-sinf darslik. T.: “O’qituvchi”, 2005 y. -144 b.
  6.  A.B.Ahmedov, N.I.Taylaqov. Informatika. Akademik lisey va kasb-hunar kollejlari uchun: darslik. T.: “O’zbekiston”, 2004 y. -272 b.
  7.  A.Sattorov, M.T.Baqoyev, A.O.Abduqodirov. Informatika va axborot texnologiyalari. Akademik lisey va kasb-hunar kollejlari uchun darslik. T.: “O’qituvchi”, 2008 y. 272 b
  8.  Kamaltdinova D.T., Sayfurov D.M.. Informatika va axborot texnologiyalari. Umumiy o’rta ta’lim maktablarining 5-sinfi uchun darslik: - Toshkent: Tasvir, 2020. – 112 b.
  9.  M.R.Fayziyeva, D.M.Sayfurov, N.S.Xaytullayeva. Informatika va axborot texnologiyalari: umumiy o’rta ta’lim maktablarining 8-sinfi uchun darslik: - Toshkent: Tasvir, 2020. – 112 b.
  10.  M.R.Fayziyeva, D.M.Sayfurov. Informatika va axborot texnologiyalari: umumiy o’rta ta’lim maktablarining 9-sinfi uchun darslik: - Toshkent: Tasvir, 2020. – 112 b.
  11.  B. Boltayev, M. Mahkamov, A. Azamatov, S. Rahmonqulova. Informatika. 7-sinf uchun darslik. T.: “O’zbekiston milliy ensiklopediyasi” DIN, 2013-yil.
  12.  B.Boltayev, M.Mahkamov, A.Azamatov, S.Rahmonqulova. “Informatika”. Umum o’rta ta’lim maktablarining 6-sinfi uchun darslik. T.: “O’zbekiston”, 2013 y.
  13.  B.Boltayev, M.Mahkamov, A.Azamatov. Informatikadan olimpiada masalalarini echish. Metodik qo’llanma, Toshkent, 2004.
  14.  M.Mamarajabov va b. “Axborot texnologiyalari” fanini kasbiy sohalarga yo’naltirib o’qitish metodikasi. Metodik qo’llanma. T.: TDPU, 2012 y.
  15.  U.Yu.Yuldashev, F.M.Zokirova. Metodika prepodavaniya informatiki. T.: “Aloqachi”, 2005 g.
  16.  F.M.Zakirova, L.M.Nabiulina. Testovыye zadaniya po kursu «Informatika i informasionnыye texnologii». T.: “Aloqachi” 2008 g.
  17.  Sarah Lawrey, Donald Scott.Cambridgye IGCSYe® Computyer Sciyencye Coursyebook. Cambridgye Univyersity Pryess, Nov 12, 2015 - education - 232 pagyes.
  18. Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis. Guidye to Tyeaching Computyer Sciyencye. Computing Ryeviyews, Junye, 2015. - 296 pagyes.

Axborot manbalari:

  1. www.gov.uz – O’zbekiston Respublikasi hukumat portali.
  2. www.lex.uz - O’zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari milliy bazasi.
  3. www.ziyonet.uz – Axborot ta’lim portali.
  4. www.edu.uz – Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi portali.
  5. www.jdpu.uz –A.Qodiriy  nomidagi JDPU rasmiy sayti.

7.

Fanning o‘quv dasturi Jizzax davlat pedagogika universiteti

Kengashining 2023 yil “___” ___________ -sonli bayonnomasi bilan tasdiqlangan.

8.

Fan/modul uchun masullar: R.M.Yusupov - Informatika va raqamli ta’lim texnologiyalari kafedrasi dotsenti, U.E. Mamatqulova - Informatika va raqamli ta’lim texnologiyalari kafedrasi katta o’qituvchisi

9.

Taqrizchilar: S.X.Aliboyev – O‘zbekiston Milliy universiteti Jizzax filiali “Axborot tizimlari va texnologiyalari”   katta o‘qituvchisi p.f.f.d. (PhD).

O.R.Yusupov – Samarqand davlat unversiteti dasturiy injenering kafedrasi mudiri, t.f.f.d. (PhD).